Сторінки

пʼятниця, 24 квітня 2020 р.

Iнтернет-iмiдж педагога або основнi правила професiйноï етики в соцмережах




Соцiальнi мережi стали невiд'емною частиною сучасного суспiльства. Ми вже не уявляємо свого життя  без Facebook чи Telegram, Twitter чи Instagram...
Кожна сучасна та освiчена людина вважає своïм обов'язком мати профiль хоча б в однiй iз соцiальних мереж.
Не оминула ця свiтова "мода" i педагогiв.
Якщо педагог сьогоднi не презентує себе в iнтернет-середовищi, вiн втрачае в очах у своïх вихованцiв: цифрове поколiння не може зрозумiти цього. 
Тому, професiйнi дороги педагога, який прагне бути цiкавим та затребуваним, конкурентоспроможним, обов'язково ведуть до соцмереж: туди,  де проводять  "свiй" час його пiдопiчнi.
 То все ж -  мода чи необхiднiсть?
Сьогодні більшість українських педагогів мають свій сайт чи блог, де розміщують корисну та цікаву інформацію для вихованцiв, батьків. Все бiльшоï популярностi набирають публікацiï власних розробок: конспекти занять, заходів, дидактичні матеріали, завдяки чому забезпечується обмін досвідом та отримання зворотного зв’язку від колег-педагогів. Таким чином, з інформації на сайті,  блозі чи в соцмережi педагога можна отримати максимум знань про його професійну діяльність. 
 Розглянемо основнi позитивнi сторони використання соцмереж у педагогiчнiй дiяльностi:
1. Спiлкуючись зi своïми вихованцями на "ïхнiй територiï" педагог стає ближче до них. Це полегшує комунiкацiю, сприяє кращому взаєморозумiнню. 
 2. В соцiальних мережах досить зручно користуватись електронними книгами, посiбниками, додатковими матерiалами, яких немає на iнших ресурсах, в iнших мiсцях (бiблiотеки, архiви).
3. Перед екраном монiтора сором'язливi та невпевненi в собi вихованцi почуваються впевненiше, спокiйнiше, розкутiше, а вiдтак - охоче йдуть на контакт, що знову ж сприяє кращому взаєморозумiнню та спiвпрацi.
4. У соцмережах можливо органiзувати не лише навчання, а й виховну роботу та дозвiлля (планувати спiльнi заходи, екскурсiï, конкурси, розваги, дiлитися враженнями, свiтлинами, вiдео).
5. Розробка спiльно з вихованцями творчих проєктiв в онлайн-режимi забезпечить педагогу постiйний доступ до висвiтлених результатiв та дасть змогу контролювати розвиток цих проєктiв.
6. Можливiсть запису та опублiкування -авдiо та вiдеофайлiв занять чи просто цiкавих фактiв, подiй, iстoрiй.
7. "Онлайн-трансляцiя". Хто би мiг подумати ще кiлька рокiв тому про можливiсть "живого" заняття  на вiдстанi? Всi запитання та завдання можна попередньо опублiкувати в чатi, що не вiдволiкатиме педагога вiд роботи.
8.Тримає зв'язок з батьками своïх вихованцiв саме через соцмережi тощо.
Ясна рiч, iснують i  "червонi прапори"  у використаннi соцмереж як ресурсу комунiкацiï, про якi не слiд забувати:
1.  Чинники, якi вiдволiкають дiтей вiд освiтнього ресурсу. Спiлкування з друзями та розважальний контент "перетягують"  ïхню увагу.
2. Сторiнка педагога (соцмережi,  сайт, блог)  повинна систематично оновлюватись та поповнюватись якiсним змiстом, щоб не втратити зацiкавленiсть вихованцiв.
3. Якiсний iнтернет та вiльний доступ до нього (не всi заклади освiти можуть цим пишатися).
4. Ведення групи чи блогу у соцмережах - особиста  iнiцiатива педагога, яка не оплачуеться. Нехай цей факт нiяк не вплине на якiсть роботи.
Старший учитель школи в Північному Лондоні, відповідальний за поліпшення якості викладання й навчання у своєму начальному закладi, автор одного з найпопулярніших блогів для вчителів у Британії  - Росс МакГіл - дає кілька порад щодо того, як поводитися педагогу в мережі.  У 2015 роцi Росс увійшов до рейтингу 500 найвпливовіших британців. Його часто запрошують на національнi конференціï щодо розвитку освіти; систематично друкується в пресi щодо освітньої політики.
ПОРАДИ ВІД РОССА МАКГІЛА ЩОДО ВЕДЕННЯ СТОРІНКИ В СОЦІАЛЬНІЙ МЕРЕЖІ
Порада 1. Налаштуйте персональну сторінку в соціальній мережі так, щоб вона виглядала професійно.
Порада 2. Захистіть свою приватну інформацію.
Порада 3. Перш нiж щось опублікувати, поставте собі запитання: «Як би я на це відреагував, якби був на мiсцi батькiв вихованця?»
Порада 4. Будьте прикладом для дiтей - покажіть їм, як потрібно себе поводити в мережі.
Порада 5. Виважено ставтеся до розміщення особистих фото. Пам’ятайте, що їх бачитимуть колеги, учнi (вихованцi), батьки.
Порада 6. Захистіть свої паролі - не дозволяйте нiкому користуватися вашими гаджетами чи заходити на особисту сторінку.
Порада 7. Попросіть друзів і родичів не позначати вас там, де можна скомпрометувати вас як професіонала.
Порада 8. Пишіть на теми, які стосуються вашої професійної діяльності - це демонструватиме ваш професіоналізм і знання предметної галузі.
Порада 9. Завжди пам’ятайте, що соціальні мережі мають неймовірну силу: вам потрібно чимало років, щоб вибудувати професійну репутацію, але достатньо кількох секунд, щоб її зруйнувати.
  Кожен педагог, безперечно, сам вирiшуватиме, якi поради Росса брати до уваги й чи брати взагалi...
   Сьогоднi ж ми переконанi, що ви - сучасна людина, яка крокує "в ногу з часом", а вiдтак - вже є користувачем соцiальних мереж. Та не забувайте, що вiдносини у соцмережах мають багато особливостей, якi педагогу слiд пам'ятати.
Головний принцип - необхiднiсть дотримуватись тих канонiв поведiнки, що й в реальному життi. Iнакше кажучи, образ педагога в авдиторiï i в соцмережi повинен спiвпадати. Це надзвичайно важливо для формування довiри мiж педагогом та його  вихованцями.
Тому, бережiмо свiй авторитет i пам'ятаймо: "В соцмережах, як в життi: красиво, цiкаво, вишукано!"

Використані джерела
1. Вчитель у соціальній мережі. Поради Росса МакГіла. URL: http://teach-hub.com/profilvchytelya-u-sotsialnij-merezhi/ (дата звернення: 18.07.2018). 2. 15 важных правил поведения в интернете. URL:https://www.gq.ru/person/15-vazhnyh-pravilpovedeniya- v-internete
3.https://www.google.com/amp/s/librarycre.wordpress.com/2019/03/05/internet-image-of-the-teacher/amp/

Матерiал пiдготувала
Оксана Дирда

Немає коментарів:

Дописати коментар

БЕНЧМАРКІНГ

                                                                           БЕНЧМАРКІНГ як інструмент підвищення конкурентоспроможності зак...