ТРЕНД. ТРЕНДСПОТТИНГ. ТРЕНДВОТЧИНГ
У
сучасному суспільстві для того, щоб зробити правильний прогноз майбутніх змін і
правильно визначити стратегію, яка буде гарантом перемоги в конкурентній
боротьбі, необхідно визначити останні тренди та тенденції. І в цьому питанні
допоможе знайти відповіді на актуальні питання трендспоттинг як напрямок
моніторингу, виявлення та вивчення трендів сучасності в будь-якій сфері
життєдіяльності.
Тренд - це новий
напрям розвитку будь-якого процесу; це стратегія подальшого розвитку. Тренд не слід
ототожнювати з швидкоплинним захопленням, яке зникне так само скоро, як і
виникло, він проіснує тривалий час і вплине на суспільство. Тренд – явище нове,
незвичне, але прогнозоване, стійке й значуще. Розуміння цих особливостей формує
не тільки обізнаність про феномени, які відбуваються навколо нас, але дозволяє
трансформувати настрої суспільства й соціальні тренди в нові продукти. Для
когось „тренд” – це щось нове; незвичайне, значуще явище, пов'язане з подіями,
які неможливо передбачити. Але це не так, насправді тренди прогнозовані. Вони
безперервно виникають і зникають, переходять у масову культуру, перетинаються і
зливаються, народжуючи нові тренди.
При
виявленні трендів необхідно чітко розрізняти тренд і швидкоплинне захоплення
(англ. fad) споживачів. Останнє зникне так само швидко, як і виникло, в той час
як тренд стійкий і проіснує тривалий час і вплине на суспільство. Розуміння цих
відмінностей формує не тільки обізнаність про ті феномени, що відбуваються
навколо нас, але дозволяє трансформувати настрої суспільства і соціальні тренди
в нові продукти.
Будь-яке
суспільне явище спирається на стратегію подальшого розвитку. Оскільки розробка
певного продукту, послуги тощо вимагає часових затрат, то потрібно мати якомога
чіткіше уявлення про переваги й запити в суспільстві, щоб у результаті
запропонувати бажане, необхідне й бути в центрі цього актуального явища
дійсності. Тому орієнтуватись у трендах – значить розуміти майбутнє й
прогнозувати та знаходити в ньому перспективи власного становлення й
самореалізації.
Звідки
ж знати: тренд чи не тренд?
Трендспоттинг нам на поміч!
Трендспоттинг відкриває величезні перспективи для аналізу трендів, які уже
окреслюються як реальність у недалекому завтра, як передумови прогнозування
сценаріїв майбутнього, у тому числі й успішного професійного становлення
особистості з урахуванням сучасних вимог ринку праці та основних трендів
досягнення конкурентоздатності майбутніх фахівців.
Трендспоттинг
(англ.trendspotting) – процес моніторингу, виявлення трендів. Також
використовується поняття трендвотчинг (від англ. „trend” –тенденція, „watching”
- спостереження) - діяльність, спрямована на спостереження за новими тенденціями.
Сьогодні
можна виділити основн іскладові трендспоттингового аналізу, кожен із яких має
свою класифікацію. До них слід віднести: появу нових тенденцій у суспільстві,
прояв тенденцій у трендсеттерів, кулхантингський збір елементів інформації, тенденцій, трендвотчингове дослідження.
Основні поняття трендспоттингу.
Тренд – основні тенденції транформації тієї
чи іншої галузі розвитку суспільства.
Трендспоттинг – процес моніторингу, виявлення
трендів.
Тенденція і тенденційність (лат. tendo –
направляю, прагну) – можливість тих чи інших подій розвиватися в даному
напрямку.
Трендхантинг – це професія спостерігачів, мистецтво
помічати й прогнозувати, вибираючи з нескінченних граней людського життя те, що
ви назвете модним незабаром. Трендхантинг (кулхантинг)
(від англ. trend – загальний напрямок, тенденція; cool – чудовий, крутий;
hunting – полювання) -
збір інформації
в середовищі потенційних споживачів.
Трендхантер – фахівець, який відслідковує та
аналізує тренди в певній галузі.
Трендсеттер – фахівець-інноватор, який сприймає
нові ідеї або тренди раніше інших фахівців, сприяє впровадженню новацій у
масову практику.
Сама
ідея трендспоттингу як пошуку нових тенденцій у розвитку різних сфер
життєдіяльності з’явилася ще в далекому 1903р. завдяки французькому вченому та
соціологу Габріелю Тарду, який перший звернув увагу на те, що інновації в суспільстві
розподіляються нерівномірно: існує певна категорія людей, які сприймають все
нове більш швидко та природно. З цього моменту поширення інновацій у
суспільстві стало предметом наукових досліджень у різних галузях: соціології,
психології, менеджменту та маркетингу.
Які
ж необхідні здібності для того, щоб навчитися бачити тренди, неочевидні
тенденції у розвитку тих чи інших сфер життєдіяльності людини? Р.Бхаргава,
автор серії книг про тренди, використовує поняття „куратор тенденцій”. Це людина, яка вміє відслідковувати тренди.
Р.Бхаргава
визначає п'ять якостей ефективного
„куратора тенденцій”:
1. Допитливість,
цікавість. Ви намагаєтеся краще пізнати світ та отримати нові знання.
2.
Спостережливість. Ви вчитеся помічати в усьому дрібні деталі, які інші люди
ігнорують.
3.
Сприйнятливість. Для вас немає труднощів переходити від однієї ідеї до іншої;
ви уникаєте упередженості й прагнення аналізувати щось занадто довго й
ретельно.
4. Вдумливість.
Ви витрачаєте на обдумування досить часу, щоб скласти осмислену точку зору, і
терпляче розглядаєте всі альтернативні думки, перш ніж ідея сформулюється
остаточно.
5. Елегантність.
Ви шукаєте першокласні способи опису ідей, що дозволяють просто й доступно
об'єднувати розрізнені концепції.
Те,
що використовує значна більшість людей сьогодні, фахівців у галузі трендспоттингу
вже не цікавить! Те, що буде затребувано завтра, уже визначено виробниками
матеріальних та духовних цінностей і готується, щоб вийти на ринок. А от те, що
стане потенційно необхідним та важливим післязавтра та у перспективі може
принести дивіденди - це саме та „здобич”, на яку полюють трендхантери.
Новий
напрям у музиці або креативна ідея для рекламного ролику, ніким доки не
помічена тенденція у світі моди та альтернативний погляд на кіноіндустрію, шокуюче
нововведення – це усе потенційні тенденції, які, можливо, незабаром захоплять
світ. Правильно
спрогнозувати майбутні зміни означає правильно визначити стратегію, яка буде гарантом
перемоги в конкурентній боротьбі, а для цього необхідно визначити останні тренди
та тенденції. Майбутні зміни можливо та необхідно прогнозувати. Саме цим займається
трендвотчинг та трендспоттинг.
Список
використаних джерел:
1.
https://www.management.com.ua/notes/trendspotting.html
Матеріал підготувала
Дирда Оксана
Немає коментарів:
Дописати коментар